HEJ!

Welkom op de website van Happy Employee Journey


Employee experience

Employee Experience omvat alles wat een medewerker meemaakt, waarneemt of ervaart binnen de organisatie gedurende het volledige dienstverband. De employee journey is de reis die medewerkers maken binnen de organisatie. Vanaf het punt dat ze voor het eerst contact hebben tot en met het punt dat ze de organisatie verlaten.

Een goed ontworpen employee journey brengt al deze interacties tussen de medewerker en de organisatie in kaart. Aandacht voor employee experience zorgt ervoor dat medewerkers productiever, gelukkiger en langer verbonden blijven aan de organisatie.

De onderdelen van de employee journey

De employee journey bestaat uit een aantal belangrijke onderdelen die je per stuk kan herontwerpen en verbeteren:

  1. Identiteit & imago
  2. Werven & indiensttreding
  3. Onboarden en begeleiden
  4. Doorgroeien & ontwikkelen
  5. Cultuur, werkgeluk & leiderschap
  6. Afscheid & ambassadeursschap
Employee Journey-Employee Experience-Employer branding
Employee Journey

Employee experience ontwerp

Employee experience design-medewerkers centraal-employee journey

Voor een optimale klantbeleving en het behalen van de beste resultaten zijn betrokken, enthousiaste en gemotiveerde medewerkers onmisbaar. Daarom is het voor organisaties essentieel om te investeren in employee experience ontwerp.

Met een goed ontworpen employee journey zorg je ervoor dat medewerkers met plezier komen werken en ook gemotiveerd zijn om bij de organisatie te blijven. Deze reis ontwerpen we samen, door de bril van de medewerker en door de ervaring van de medewerker centraal te stellen. Zo ontdekken we welke veranderingen nodig zijn om de werkbeleving te optimaliseren en blijvende impact te maken.

Employer branding 

De huidige arbeidsmarkt vraagt steeds meer om het anders organiseren van personeelsbeleid. Meer vanuit preventie van verzuim, duurzame inzetbaarheid en met aandacht voor ontwikkeling, vitaliteit en werkgeluk.

Het aantrekken en behouden van talent vraagt om goed werkgeverschap en een sterk werkgeversmerk. Dit betekent dat beleid en cultuur naadloos moeten aansluiten op de kernwaarden van de organisatie. Employer branding vormt daarbij de basis. Het is de eerste indruk die potentiële medewerkers van je organisatie krijgen – en die kan maar beter meteen goed zijn.

Minder werkdruk & meer werkgeluk

Een goed ontworpen employee journey sluit aan bij de behoeften van medewerkers en houdt rekening met hun levensfase, achtergrond en ambities. Een one-size-fits-all aanpak werkt niet. Door maatwerk te bieden, kun je werkdruk verminderen en ervaren medewerkers een betere werk-prive balans. Dit helpt om verzuim en verloop terug te dringen en zorgt ervoor dat medewerkers met betrokkenheid blijven bijdragen aan het succes van de organisatie.

    Resultaat voor de organisatie

    • Meer productiviteit
    • Lager ziekteverzuim
    • Minder verloop
    • Hogere productiviteit 
    • Meer creativiteit
    • Betere samenwerking
    • Meer motivatie
    • Bij de organisatie passend nieuw personeel

    Voor organisaties


    Resultaat voor de medewerker

    • Meer werkgeluk 
    • Meer werkplezier
    • Bevlogenheid
    • Verbinding en zingeving
    • Betere werk- prive balans
    • Succeservaringen
    • Waardering & voldoening
    • Betere gezondheid

    Voor medewerkers

    Mede-initiatiefnemer CoLab EX. Het collectief van Employee Experience experts. Voor info zie www.Colab-EX.nl

    Wil jij de werkbeleving binnen jouw organisatie vergroten?